Rok szkolny 2018/2019
Dni kandydata
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Aktualno?ci
- Åšroda, 27 marca 2019
Pierwsze liceum na Targówku – CXXXVII LO z Oddzia?ami Dwuj?zycznymi im. R. Schumana w Warszawie – powita?o w mijaj?cym tygodniu kandydatów na przysz?orocznych uczniów. W ?rod? go?cili u nas gimnazjali?ci, a w sobot? ósmoklasi?ci. Nie zabrak?o te? rodziców, którzy wspierali swoje pociechy i równie? chcieli zobaczy? przysz?? szko?? m?odego pokolenia.
Schuman zaimponowa? bogat? ofert? edukacyjn?, kulturaln?, sportow? i pedagogiczn?. Potwierdza?y to fakty: pierwsze miejsce w rankingu Perspektyw w?ród liceów na Targówku i przyznanie wyró?nienia „Srebrnej tarczy”; bardzo wysokie wyniki nauczania j?zyków obcych, obecno?? centrów egzaminacyjnych w szkole (mo?liwo?? uzyskania przez uczniów certyfikatów j?zykowych); wspó?praca z instytucjami zewn?trznymi, wy?szymi uczelniami; liczne dzia?ania z zakresu animacji kultury (np. szkolna telewizja SchumTV, która zdoby?a pierwsze miejsce w sto?ecznym konkursie Warszawska Nagroda Edukacji Kulturalnej, przyznany przez Prezydenta Warszawy honorowy tytu? „Szko?a z pomys?em”, Akademia Filmowa Schumana, zespó? muzyczny „Maday!Mayday!”, czy wydawana przez Samorz?d Uczniowski gazetka „Schum News”)… Z wielu sportowych osi?gni?? warto podkre?li? dopiero co zdobyte z?ote medale w dzielnicowym konkursie w pi?ce siatkowej. Pierwsze miejsce w tej dyscyplinie ma w naszej szkole d?ug? tradycj?!... Natomiast w sferze pedagogicznej Schuman mo?e pochwali? si? udanym wdro?eniem tutoringu. Za t? innowacj? pedagogiczn? zostali?my wyró?nieni zakwalifikowaniem si? do fina?u ogólnopolskiego konkursu „Laur Micha?a Anio?a”.
Prezentacja multimedialna na hali dokonana przez pani? dyrektor Jolant? Kaczmar? rzeczowo ukaza?a profil szko?y, jej charakter oraz warunki rekrutacji i proponowane klasy w roku szkolnym 2019/2020.
Wspaniale wspierali nauczycieli nasi uczniowie. To oni w du?e mierze przygotowywali poszczególne pracownie do zaprezentowania go?ciom, rozdawali ulotki informacyjne, odpowiadali na szereg pyta? zwi?zanych z funkcjonowaniem szko?y, panuj?cej w niej atmosferze. Znów okaza?o si?, ?e z Schumanem z dum? identyfikuj? si? zarówno nauczyciele, jak i uczniowie – ?e panuj? tu ?wietne warunki do wspó?pracy, ?e mo?emy na siebie liczy? nawzajem.
Gimnazjali?ci, ósmoklasi?ci! Powodzenia na egzaminach i do zobaczenia we wrze?niu!
Teatrialia
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Aktualno?ci
- Åšroda, 27 marca 2019
Tegoroczny festiwal artystyczny „Teatralia” jak zwykle zgromadzi? fanów piosenki, ta?ca i teatru. W wydarzeniu zorganizowanym przez ZS nr 40 w Warszawie wzi?li udzia? tak?e uczniowie ze CXXXVII LO z Oddzia?ami Dwuj?zycznymi im. R. Schumana w Warszawie.
M?odzi arty?ci szybko wprowadzili publiczno?? w niezwyk?y nastrój. Okazali si? kreatorami ?wiata sztuki, który widzów, s?uchaczy przeniós? w inn? rzeczywisto??. Wra?liwo??, talent, umiej?tno?ci wykonawców budzi?y szczery podziw osób zgromadzonych na widowni i jurorów.
Wspaniale zata?czy?a Wiktoria Majewska z Schumana. Jej technika i walory artystyczne wyst?pu zosta?y nagrodzone przez publiczno?? brawami, a przez jury I miejscem! Brawo, gratulacje!
W konkursie wokalnym wzi??o udzia? wielu wykonawców. Pi?knie zaprezentowa?y si? uczennice z Schumana, imponuj?c ró?norodno?ci? stylu, ekspresj?, skal? talentu. Ostatecznie Wiktoria Kamieniecka zdoby?a trzecie miejsce, a na jej wyst?p bardzo owacyjnie zareagowa?a publiczno??.
dzu
Pierwsze osi?gni?cia
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Aktualno?ci
- Czwartek, 28 lutego 2019
Nasi uczniowie zdobywaj? pierwsze osi?gni?cia edukacyjne.
Jonatan Gajewski, Dominika Mazur, Klaudia Zapa?nik z kl. 3/3- zdali egzamin z FCE
Han Jin Jang z kl. 3/6 przeszed? do II etapu w Konkursie Kuratoryjnym z Matematyki.
Gratulujemy
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Aktualno?ci
- Czwartek, 14 lutego 2019
W pierwszym semestrze obecnego roku szkolnego odby?o si? wr?czenie Honorowych Wyró?nie? Prezydenta m.st. Warszawy „Szko?a z pomys?em”. W najnowszej edycji o Wyró?nienie ubiega?o si? 65 szkó?, nagrodzono 20 projektów. Nagrody wr?czono w pi?ciu konkursowych kategoriach: szko?a z pomys?em na uczenie, na kultur?, aktywno?? spo?eczn?, na wspieranie uczniów o szczególnych potrzebach edukacyjnych, z pomys?em na…
W konkursie startowa?y placówki edukacyjne wszystkich poziomów. Tytu? „Szko?y z pomys?em na kultur?” uzyska?o w Warszawie 6 szkó?. CXXXVII LO z Oddzia?ami Dwuj?zycznymi im. Roberta Schumana w Warszawie po raz pierwszy wzi??o udzia? w tym konkursie i od razu zdoby?o ów honorowy tytu?.
Tytu? „Szko?a z pomys?em” podkre?la innowacyjno?? i kreatywno?? danej szko?y, ciekawe inicjatywy oraz integracj? uczniów, nauczycieli, rodziców wokó? realizowanych projektów. Nie dziwi zatem, ?e nasz Schuman otrzyma? owe Wyró?nienie. Od lat bowiem na Olgierda wiele si? dzieje, a zarówno uczniowie, jak i nauczyciele, dzielnie wspierani przez Dyrekcj?, przeprowadzaj? wiele dzia?a? zwi?zanych animacj? kultury, integracj? ?rodowiska lokalnego, a nawet ze wspó?prac? z m?odzie?? z innych krajów!
dzu
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Aktualno?ci
- Czwartek, 14 lutego 2019
W czwartek 23 stycznia do naszej szko?y przysz?a Pani Marta wraz z Panem Rafa?em. S? oni pedagogami pracuj?cymi w Centrum Edukacji i Profilaktyki Epsilon. Podczas dwóch godzin lekcyjnych przeprowadzili oni z ca?? nasz? klas? warsztaty na temat pozytywnych warto?ci w naszym ?yciu.
Zaj?cia rozpocz??y si? wspóln? gr?, która mia?a na celu zapoznanie nas z prowadz?cymi. Ka?dy powiedzia? swoje imi? oraz marzenie lub cel, który chce osi?gn?? w najbli?szym czasie. Moim zdaniem to zadanie przybli?y?o nas do siebie jako klas?, poniewa? ka?dy móg? podzieli? si? tym, co skrywa? w sobie. Nast?pnie przeszli?my do najwa?niejszej cz??ci warsztatów. Pan Rafa? kaza? wczu? nam si? w rol? 35 latków, którzy maj? w?asny dom, rodzin?. Punktem kulminacyjnym historii, jak? opowiada? nam pedagog, by? moment, gdy dowiedzieli?my si?, ?e ?wiatem zaw?adn??a apokalipsa, podczas której ka?dy doros?y umiera. Naszym zadaniem by?o napisanie listu do naszych dzieci. W nim przeka?emy im warto?ci, jakimi maj? si? kierowa? w ?yciu.
Pracowali?my w pi?cioosobowych grupach, które wcze?niej by?y utworzone przez prowadz?cych. Po up?ywie kilkunastu minut, gdy wszyscy ju? sko?czyli?my, ka?da z grup przeczyta?a to, co napisa?a. Wszyscy podeszli?my do tego powa?nie, ale nie zabrak?o te? niewinnych ?artów pod koniec listu. Nie by?o dwóch takich samych prac, ka?da ró?ni?a si? stylem wypowiedzi, ale równie? samymi warto?ciami. Pod presj? czasu ka?dy zwróci? uwag? na sprawy najwa?niejsze dla danej osoby.
Bardzo mi?? niespodziank? by? fakt, ?e wszystkie listy zawiera?y wzmiank? o wzajemnym szacunku, mi?o?ci, rodzinie oraz przyjacio?ach. Pod koniec warsztatów nawi?za?a si? bardzo ciekawa dyskusja pomi?dzy nami oraz prowadz?cymi. Rozmawiali?my o tym, czy warto si? wyró?nia?, mie? swoje zdanie i nie pod??a? za innymi. By?a to ?wietna okazja, aby zobaczy?, co my?l? inni na dany temat, bo mimo tego, ?e jeste?my razem w klasie, nie ka?dy rozmawia z ka?dym, tym bardziej na tak trudne dla nas w tym wieku tematy.
Zaj?cia bardzo mi si? podoba?y i wydaje mi si?, ?e ka?dy si? ze mn? zgodzi. By?a to mi?a odskocznia od codziennych lekcji. Mam nadziej?, ?e nawet po zako?czeniu warsztatów nadal b?dziemy potrafili rozmawia? ze sob? bez barier, które prowadz? do nieporozumie? i konfliktów.
Olga Zakrzewska kl.3/3