„Drzewo”

Szkoła jest jak drzewo.  Mądre, silne, ma wiele lat. Jego korzenie są mocne, konary jak ramiona siłacza potrafią oprzeć się gwałtownym wiatrom i podążać do słońca.

Szkoła trwa. Uczniowie są jak listki, które kiełkują z pąków wcześniej powstałych z beztroskich kwiatów. Gałęzie wspierają je, unoszą do światła, chronią przed upadkiem w ciemności. To rola nauczycieli. Gdy uczniowie dorastają, zmieniają się – opiekunowie wskazują drogę, uczą samodzielności, wyznaczają poziomy wiedzy, umiejętności, które muszą osiągnąć ich podopieczni…

Wakacje są przedwiośniem szkoły. Tu nie ma zim. Odpoczynek to nowe przygotowania, poprawa starych strategii działania, czas na wzmocnienie nowymi konarami. A jednak te wakacje są inne. Na miejsce odchodzących uczniów nie przyjdą nowi. Część gałęzi zostaje ułamana, drzewo zostaje okaleczone. Ta burza okazuje się zbyt silna…

 zr 2017 - 1 zr 2017 - 2

Czytaj więcej...


Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2016/2017

Zakończenie Roku Szkolnego 2016/2017 odbędzie się:

dla uczniów klas 3 gimnazjum o godzinie 8:00,

dla uczniów klas 1 i 2 gimnazjum o godzinie 9:30,

dla uczniów liceum o godzinie 11:00.

Serdecznie zapraszamy!

Przypominamy o obowiązkowym stroju galowym.


„Burito i Magiczne odkurzacze”

Na ostatnim przed wakacjami wspólnym wyjściu klasa 2/1 była w Zamku Ujazdowskim na warsztatach pod tytułem „Sport w sztuce współczesnej”.

Warsztaty prowadziła wesoła pani Ania, która dzięki nam dowiedziała się, że stosowany przez nią system zapamiętywania imion jest często używany na zajęciach integracyjnych. Po stworzeniu kontraktu, w którym zapisaliśmy zasady, jakimi będziemy się kierować podczas zajęć, pracowaliśmy w grupach.

 2-1 w zamku ujazdowskim 1 2-1 w zamku ujazdowskim 2

Czytaj więcej...


Prosto z Wiednia!!!

Dzisiaj odebrałam Austriackie Dyplomy Języka Niemieckiego (ÖSD) uczniów z klasy 1/2 i 2/2.

Brawo dla wszystkich. Jestem z Was dumna :)

Akm

 certyf niem 2017

Jak się programuje roboty?

Dnia 7.06.2017 r. klasa 1/4 i kilka osób z klasy 1/6 wybrały się na warsztaty do Centrum Nauki Kopernika. Mogliśmy się nauczyć różnych ciekawych rzeczy, np. "Jak się programuje roboty?" albo "Co to jest zjawisko dyfuzji?". Jedna i druga grupa bawiły się rewelacyjnie. Miła atmosfera panowała przez całą wycieczkę, nikomu nie schodził uśmiech z twarzy. Ciekawe było programowanie robotów, tak samo jak bawienie się ciepłym azotem. Każdy mógł się dowiedzieć różnych ciekawych rzeczy, o których może już kiedyś słyszał, ale nie zagłębiał się w tematyce. Wyścigi na lepszego robota i różne doświadczenia wgłębiały nas w świat, o którym nie wiedzieliśmy.

kopernik roboty 1  kopernik roboty 2

Czytaj więcej...