Rok szkolny 2018/2019

Pierwsze osiągnięcia

Nasi uczniowie zdobywają pierwsze osiągnięcia edukacyjne.

Jonatan Gajewski, Dominika Mazur, Klaudia Zapaśnik z kl. 3/3- zdali egzamin z FCE

Han Jin Jang z kl. 3/6 przeszedł do II etapu w Konkursie Kuratoryjnym z Matematyki.

Gratulujemy

Honorowe Wyróżnienie Prezydenta m.st. Warszawy „Szkoła z pomysłem” dla Schumana!

    W pierwszym semestrze obecnego roku szkolnego odbyło się wręczenie Honorowych Wyróżnień Prezydenta m.st. Warszawy „Szkoła z pomysłem”. W najnowszej edycji o Wyróżnienie ubiegało się 65 szkół, nagrodzono 20 projektów. Nagrody wręczono w pięciu konkursowych kategoriach: szkoła z pomysłem na uczenie, na kulturę, aktywność społeczną, na wspieranie uczniów o szczególnych potrzebach edukacyjnych, z pomysłem na…

W konkursie startowały placówki edukacyjne wszystkich poziomów. Tytuł „Szkoły z pomysłem na kulturę” uzyskało w Warszawie 6 szkół. CXXXVII LO z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Roberta Schumana w Warszawie po raz pierwszy wzięło udział w tym konkursie i od razu zdobyło ów honorowy tytuł.

Tytuł „Szkoła z pomysłem” podkreśla innowacyjność i kreatywność danej szkoły, ciekawe inicjatywy oraz integrację uczniów, nauczycieli, rodziców wokół realizowanych projektów. Nie dziwi zatem, że nasz Schuman otrzymał owe Wyróżnienie. Od lat bowiem na Olgierda wiele się dzieje, a zarówno uczniowie, jak i nauczyciele, dzielnie wspierani przez Dyrekcję, przeprowadzają wiele działań związanych animacją kultury, integracją środowiska lokalnego, a nawet ze współpracą z młodzieżą z innych krajów!

dzu

Warsztaty w Schumanie – Centrum Edukacji i Profilaktyki Epsilon

W czwartek 23 stycznia do naszej szkoły przyszła Pani Marta wraz z Panem Rafałem. Są oni pedagogami pracującymi w Centrum Edukacji i Profilaktyki Epsilon. Podczas dwóch godzin lekcyjnych przeprowadzili oni z całą naszą klasą warsztaty na temat pozytywnych wartości w naszym życiu.

Zajęcia rozpoczęły się wspólną grą, która miała na celu zapoznanie nas z prowadzącymi. Każdy powiedział swoje imię oraz marzenie lub cel, który chce osiągnąć w najbliższym czasie. Moim zdaniem to zadanie przybliżyło nas do siebie jako klasę, ponieważ każdy mógł podzielić się tym, co skrywał w sobie. Następnie przeszliśmy do najważniejszej części warsztatów. Pan Rafał kazał wczuć nam się w rolę 35 latków, którzy mają własny dom, rodzinę. Punktem kulminacyjnym historii, jaką opowiadał nam pedagog, był moment, gdy dowiedzieliśmy się, że światem zawładnęła apokalipsa, podczas której każdy dorosły umiera. Naszym zadaniem było napisanie listu do naszych dzieci. W nim przekażemy im wartości, jakimi mają się kierować w życiu.

Pracowaliśmy w pięcioosobowych grupach, które wcześniej były utworzone przez prowadzących. Po upływie kilkunastu minut, gdy wszyscy już skończyliśmy, każda z grup przeczytała to, co napisała. Wszyscy podeszliśmy do tego poważnie, ale nie zabrakło też niewinnych żartów pod koniec listu. Nie było dwóch takich samych prac, każda różniła się stylem wypowiedzi, ale również samymi wartościami. Pod presją czasu każdy zwrócił uwagę na sprawy najważniejsze dla danej osoby.

Bardzo miłą niespodzianką był fakt, że wszystkie listy zawierały wzmiankę o wzajemnym szacunku, miłości, rodzinie oraz przyjaciołach. Pod koniec warsztatów nawiązała się bardzo ciekawa dyskusja pomiędzy nami oraz prowadzącymi. Rozmawialiśmy o tym, czy warto się wyróżniać, mieć swoje zdanie i nie podążać za innymi. Była to świetna okazja, aby zobaczyć, co myślą inni na dany temat, bo mimo tego, że jesteśmy razem w klasie, nie każdy rozmawia z każdym, tym bardziej na tak trudne dla nas w tym wieku tematy.

Zajęcia bardzo mi się podobały i wydaje mi się, że każdy się ze mną zgodzi. Była to miła odskocznia od codziennych lekcji. Mam nadzieję, że nawet po zakończeniu warsztatów nadal będziemy potrafili rozmawiać ze sobą bez barier, które prowadzą do nieporozumień i konfliktów.

Olga Zakrzewska kl.3/3

 

 

„Mistrzowie wyobraźni”

Szczęśliwi czasu nie liczą! Ale miło jest, gdy płynie on w dobrej atmosferze i w przyjemnych wspomnieniach. Dlatego po raz pierwszy w dziejach naszej szkoły zorganizowany został konkurs na najlepszy kalendarz klasowy. Oczywiście, ze wsparciem Samorządu Uczniowskiego i ze świetnym projektem graficznym okazjonalnego Certyfikatu „Mistrzowie Wyobraźni” przygotowanego przez Maję Tkaczyk z klasy 2A.

Ideą konkursu była realizacja działań, które korzystnie wpłyną na integrację uczniów, wzmocnią ich poczucie tożsamości szkolnej, podkreślą wizerunek 137 LO im. R. Schumana jako szkoły przyjaznej uczniom, zapewniającej im dobrą atmosferę zdobywania wiedzy, dojrzewania. Wreszcie miał to być sprawdzian dla kreatywności młodych „kreatorów czasu”, którzy mieli dużą swobodę w sposobie wykonania projektu.

Kalendarze okazały się niezwykle ciekawe i różnorodne w swej formie. Zarówno pomysły, jak i techniki wykonania prac uczniów były na tyle interesujące, że jurorzy (wybrani przez uczniów nauczyciele) mieli wiele trudności ze wskazaniem najlepszego egzemplarza. Ostatecznie tytuł „Mistrza wyobraźni za najlepszy kalendarz klasowy 2019 r.” wręczony osobiście przez Panią Dyrektor i nowiutki toster do przyrządzania pysznych tostów na przerwach śniadaniowych otrzymała klasa 1A! Serdecznie gratulujemy podopiecznym pani Joanny Ogrodzkiej. Gratulujemy także innym klasom, zdobywcom Certyfikatów Wyobraźni za „niezwykłe kalendarze”: 1B, 1C, 3/3, 3/4, 3/5 oraz ich wychowawcom za wspaniałe pomysły i udział w konkursie! Za rok kolejna edycja konkursu, który miejmy nadzieję, stanie się miłą tradycją Schumana.

dzu

 

 

 

 

WOŚP, Schumek i dużo uśmiechu

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy miała w tym roku swój 27 finał. I jak w ubiegłych latach, tak i teraz uczniowie z Olgierda, ich rodzice i nauczyciele wsparli tę akcję kwestując lub pomagając w organizowaniu wydarzenia.

W budynku 137 LO im. R. Schumana podczas trwania finału Orkiestry działał Punkt Wolontariusza, w którym kwestujący uczniowie mogli ogrzać się gorącą herbatą oraz posilić się pysznym ciastem, croissantami, drożdżówkami i innymi energetycznymi smakołykami. O dobrą atmosferę na miejscu dbała Ola z 1C puszczając przyjemną muzykę i drużyna bałwankowa, która ulepiwszy śnieżnego Schumka, pokolorowała potem go „barwami swobodnej wyobraźni”.

Nasi uczniowie wytrwale kwestowali praktycznie na terenie całej Warszawy. Towarzyszyła im ekipa SchumTV – Julia i Krzysiek – liczymy zatem na ukazanie się reportażu już niedługo na fb naszej szkolnej telewizji.

Dziękujemy wszystkim uczniom za udział w kweście i wsparcie Wielkiej Orkiestry. Dziękujemy rodzicom, pracownikom szkoły za poświęcony czas i cenną pomoc w zorganizowaniu Punktu Wolontariusza na Olgierda.

dzu

 

         

 

   

Archiwum wiadomości - wybierz: