Rok szkolny 2014/2015

Witajcie w naszej szkole!

Cieszymy się, że od 1 września będziecie uczniami naszego gimnazjum.

Jak co roku wszyscy uczniowie klas pierwszych rozpoczynają naukę od zajęć integracyjnych. Dla Was przygotowaliśmy trzydniowy wyjazd integracyjny na Pojezierze Brodnickie. Zależy nam na tym, abyście zbudowali dobre relacje koleżeńskie w swojej klasie, nie byli anonimowi, czuli się bezpiecznie, darzyli się wzajemnym zaufaniem.

Życzymy Wam przyjemnych wakacji, o podręczniki nie musicie się martwić,  czekamy na Was 1 września!

„Rock Patio i ….wakacje!”

rockpatio1Zadrżały mury na Olgierda! W środowy wieczór na patio zainicjowaliśmy rockowe muzykowanie! Głośniki, przestery, wzmacniacze zawirowały dźwiękową falą! Odbijała ona w szybach korytarzy i sal szkolnych kontury chmur oraz pomarańczowe już o tej porze słoneczne smugi. Nietypowa sceneria i nietypowa atmosfera – takie też było pierwsze w historii szkoły Rock Patio.

Wystąpiły w sumie trzy kapele. Pierwsza, unikatowa, bo utworzona tylko z myślą o dzisiejszym graniu, składała się z jednego z naszych nauczycieli, licealistki z 1A i dwóch gimnazjalistów z klasy 2/3. Potem zagrali razem Maja i Igor, następnie „Sick”, czyli Olaf i Igor. Różnorodność brzmień, stylów stanowiły wyzwanie dla słuchaczy, zwłaszcza, że niepokojące, refleksyjne teksty piosenek Olafa nurtowały nie mniej niż efekty muzyczne. Nie można też nie wspomnieć o dumnych rodzicach – patrzyli, jak ich pociechy realizują swoje pasje, jak głośno dają światu znać, że są, tu i teraz!

Rock Patio stało się faktem! Uczniowie, czekamy na wasze zgłoszenia do kolejnego rockowego muzykowania! A na razie już w piątek zaczynamy: WAKACJE! (DZU)

rockpatio3rockpatio2

„Happening i inscenizacje na Pikniku Europejskim”

Nasi dzielni gimnazjaliści znów wykazali się kreatywnością i umiejętnościami w zakresie języków obcych. Napisali scenariusze scenek, opracowali happening i wzięli udział w Pikniku Europejskim zorganizowanym na Placu Zamkowym 22 czerwca 2015.

Mnóstwo zabawy, ale i mądrego przesłania o tolerancji i otwartości miały w sobie ogrywane na Placu wśród przechodniów sytuacje spotkań Polaków i obcokrajowców. Okazało się, że nasze „drzwi” Francuz może zrozumieć jako „deja vu”, a my niemieckie „danke” jako wołanie na „Dankę”… Ale cóż, kto uczy się języków, szybko odnajdzie różnice i poradzi sobie doskonale w takich sytuacjach.

Oprócz tego klasa 1/3 przeprowadziła happening „literkowy”. Uczniowie ze swoich postaci układali żywe skróty literowe – symbole państw członkowskich Unii. Następnie Kamil z iskrzącą się jasno małą pochodnią obszedł wszystkie  „literki”. Ogień mógł symbolizować energię, światło niosące nową wizję lepszego świata, nadzieje na rozwój. I faktycznie po chwili postacie rozbiegły się, by zaraz ułożyć nowy skrót: duże „UE”…

Udział naszej szkoły w Pikniku to umocnienie wizerunku szkoły na Olgierda jako miejsca, które stawia na nauczanie języków obcych, na wartości europejskie, otwartość, kreatywność. A że można to połączyć z dobrą zabawą, to także zasługa pomysłowych i zaangażowanych uczniów.(DZU)

p01 p3

Niemcy – Belgia – Holandia / dzień siódmy

Dzisiaj pojechaliśmy do Bonn, przepięknego miasta, o którym opowiadała nam Lia podczas swojego pobytu w Polsce. Zwiedzanie miasta zaczęliśmy od wspinaczki na górę Kreuzberg, z której podziwialiśmy przepiękną panoramę miasta.

Miasto pełne jest pięknych budowli barokowych i rokokowych, wśród których na szczególną uwagę zasługują: ratusz (Rathaus) z końca XVIII w., pałac książęcy (obecnie siedziba uniwersytetu), Poppelsdorfer Schloß i kościół jezuitów (Jesuitkirche). Najcenniejszym zabytkiem średniowiecznego Bonn jest romańska świątynia św. Marcina (Münster St. Martin). Nie można także pominąć domu Beethovena, który jest dziś obiektem pielgrzymek melomanów z całego świata. Dużym zaskoczeniem dla uczniów z klasy 3/2 było spotkanie z Lią, która przyjechała specjalnie do Bonn, aby zobaczyć się i porozmawiać ze swoimi byłymi uczniami.

Po wizycie z Bonn czekała nas kilkunastogodzinna podróż do domu.(AKM)

Niemcy-Belgia-Holandia / dzień szósty

niemcybelgiaholandia11

O godzinie 9.00 wyruszyliśmy do  Luksemburga, który jest stolicą kraju o tej samej nazwie. Zwiedzanie miasta zaczęliśmy od wspólnego zdjęcia pod Filharmonią Luksemburską. Następnie podziwialiśmy m.in. Twierdzę Luksemburg, Pałac Wielkiego Księcia, Most Adolfa i Plac Guillaume. Najważniejszym punktem naszej wizyty w Luksemburgu był dom, w którym 29 czerwca 1886 roku urodził  się patron naszej szkoły - Robert Schuman.

Po spacerze uroczymi uliczkami miasta uczniowie pracowali w grupach rozwiązując zadania dotyczące zarówno Luksemburga, jak i Roberta Schumana.

Po powrocie do hotelu zjedliśmy pyszną kolację, po czym uczniowie wzięli udział w warsztatach językowych.  Wieczorem zabraliśmy się za pakowanie. Jutro zwiedzimy Bonn, a następnie udamy się w drogę powrotną  do Warszawy. Cóż… szkoda, że wyjazd dobiega końca, ale piękne wspomnienia pozostaną z nami na długo…