Tutoring w ZS nr 113 – wykład o „Nauczycielu wspierającym”


 

190858 370799629661470_1704581879_o 

Tak! Znowu Dyrekcja naszej szkoły stawia na innowacyjność! W ZS nr 113 ruszył od września tutoring. Warto jednak wspomnieć, że jest to decyzja przemyślana. Innowacyjność nie musi oznaczać eksperymentowania. Tutoring funkcjonuje już od kilku lat z powodzeniem m. in. w kilku szkołach wrocławskich. Efektywność tej metody dydaktycznej nie uszła uwadze naszej dyrekcji i oto jest ona także i u nas.

24 października o 17.30 na dużej hali gimnastycznej miało miejsce spotkanie z panią Elżbietą Nerwińską – Dyrektor Centrum Pozytywnej Edukacji, instytucji, która pomaga nauczycielom rozpoczynającym swoją przygodę z tutoringiem. Wykład prezentował ideę tutoringu jako metody wychowawczej, wspierającej rozwój ucznia. Indywidualny kontakt nauczyciela z uczniem, wzajemne zaufanie, współpraca, szacunek to tylko niektóre aspekty tej metody, która według przeprowadzonych badań przyniosła bardzo dobre efekty.

Wśród zgromadzonych byli nauczyciele naszej szkoły, a także goście z zewnątrz: pani Katarzyna - Majdura Naczelnik Wydziału Oświaty i Wychowania, pani Danuta Winnicka - Przewodnicząca Komisji Oświaty, pedagodzy z innych szkół, rodzice.

Wszyscy z zainteresowaniem słuchali informacji o tutoringu, analizowali wyświetlane wyniki ankiet, statystyki, konkluzje. Po wykładzie miała miejsca swobodna dyskusja na temat tej metody wychowawczej między poszczególnymi uczestnikami. Nauczyciele tutorzy dzielili się swoimi spostrzeżeniami z dotychczasowej pracy, konfrontowali je z wiedzą uzyskaną podczas odbytych wcześniej szkoleń. Pani Naczelnik, Katarzyna Majdura, również z zainteresowaniem rozmawiała z nauczycielami o tej idei. Ciekawiły ją wszelkie plany pracy nauczycieli z uczniami i dotychczasowe ewentualne efekty.

Spotkanie zakończyło się w miłej atmosferze. Wszyscy przekonani byli, że warto zastosować tutoring jako metodę wspierającą tradycyjny model szkoły. Innowacyjność edukacyjna idzie przecież w parze z potrzebą doskonalenia, a także staje się źródłem dodatkowej satysfakcji z własnych osiągnięć zarówno nauczyciela, jak i ucznia. (DZU)