We become worldly… czyli 2:0 dla liceum


 

       ambasador1Ha! No i zima trzyma! 15 lutego 2012. Atak bieli, śnieży, hibernacja straszy brakiem wiosny…. A jednak, gdy na zewnątrz Celsjusz walczy z depresją, w budynku ZS 113 na Targówku jest ciepło, a nawet hot! Znowu zima pokonana! Czas na kolejne nietypowe lekcje – tym razem warsztaty o wielokulturowości – i to prowadzone w języku angielskim przez przedstawiciela ambasady USA, pana Andrew Staplesa.  Zajęcia zaczęli wykładowcy naszego liceum, panie Anna Jakacka, Aneta Krzyszczuk - Kwiatkowska i pan Tadeusz Jaworski. W osobnych salach przygotowali uczniów do uczestniczenia w spotkaniu, przedstawieniu prezentacji, przewidywanej wymianie opinii, stawianiu pytań. Powtórzenie odpowiedniego słownictwa, wytypowanie konkretnych zagadnień i… gremialne stwierdzenie przez uczniów: We are ready!

         Warto nadmienić, że warsztaty nie są jedyną i jednorazową „przygodą” naszej szkoły z instytucjami zewnętrznymi. Współpracę z ambasadą nawiązaliśmy już w 2010 roku dzięki staraniom pani Anny Jakackiej. Podobne działania dotyczą także języka niemieckiego i języka francuskiego. But… No właśnie, ale co było na dzisiejszych warsztatach? We become worldly and learn about other places and people! Pan Andrew Staples okazał się  niezwykle otwartym i komunikatywnym człowiekiem. Chętnie i rzeczowo przedstawił zjawisko wielokulturowości w Stanach Zjednoczonych. Pokazał film przedstawiający amerykańską młodzież w różnych sytuacjach, w różnym środowisku. Omówił codzienność nastolatków swojego kraju, którzy także do kamery mówili o sobie, swoich rówieśnikach, swoim kraju. And our pupils?... A nasi uczniowie to starzy wyjadacze! Bezstresowo poradzili sobie z każdym wyzwaniem. Zadawali swobodnie pytania, przedstawili swoją prezentację – tu nota dodatnia dla Oli Graneckiej – potrafili wpleść żartobliwe dygresje – of course: Michał Krzysztof… Zarówno uczniowie klasy pierwszej jak i drugiej udowodnili, że język angielski to przyswojona przez nich forma porozumiewania się. Może czas już na to, aby oni sami zorganizowali i poprowadzili takie językowe warsztaty? Zaproponują temat, formę zajęć. Zaproszą rówieśników z innych szkół, także obcokrajowców i posmakują tej satysfakcji, która jest największą wartością  w pracy nauczyciela… What do you think about it, young girls and boys? (DZU)

ambasador2ambasador3